by vmv » Thu Mar 07, 2013 8:39 pm
Nieuwe kopen is de meeste simpele en dure oplossing,
Maarre, misschien domme vraag, wat SLIJT er dan precies aan een remklauw?
Volgens mij is het doorgaans een redelijk solide constructie (beetje grof gegoten misschien) waarin een paar zuiger(tjes) bij het remmen een paar mm heen en weer bewegen onder hydraulische druk.
En That's it !!
Wat je wel krijgt is dat in jarenlang gebruik het hele gebeuren warm/koud/warm/koud wordt en tevens een enorme hoeveelheid troep en stof over zich heen krijgt. Rubbertjes verouderen en drogen uit, vet spoelt langzaam weg enz.
Kwestie van demonteren, goed schoonmaken, eventuele roest op de zuigers verwijderen, hoesjes vervangen en weer in elkaar zetten. Tevens een mooi moment uiteraard om ze bv. te laten spuiten of poedercoaten.
Ik ken de klauwen van een ITR niet, maar het principe van ALLE hydraulische remmen is al tientallen jaren hetzelfde.
Nieuwe kopen is de meeste simpele en dure oplossing,
Maarre, misschien domme vraag, wat SLIJT er dan precies aan een remklauw?
Volgens mij is het doorgaans een redelijk solide constructie (beetje grof gegoten misschien) waarin een paar zuiger(tjes) bij het remmen een paar mm heen en weer bewegen onder hydraulische druk.
[b]
En That's it !!
[/b]Wat je wel krijgt is dat in jarenlang gebruik het hele gebeuren warm/koud/warm/koud wordt en tevens een enorme hoeveelheid troep en stof over zich heen krijgt. Rubbertjes verouderen en drogen uit, vet spoelt langzaam weg enz.
Kwestie van demonteren, goed schoonmaken, eventuele roest op de zuigers verwijderen, hoesjes vervangen en weer in elkaar zetten. Tevens een mooi moment uiteraard om ze bv. te laten spuiten of poedercoaten.
Ik ken de klauwen van een ITR niet, maar het principe van ALLE hydraulische remmen is al tientallen jaren hetzelfde.