Van achteren aangereden op maandag op weg naar onze verblijfplaats in de buurt van Spa. Meneertje in zijn Nissan pathfinder met bullbars dacht even van achter en voorbij Marcello's auto in het ruime gat te springen dat Marcello tussen onze auto's had gelaten zoals het hoort. Alleen blik en plastic schade, kofferklep, bumper, e.d. maar geen wegligging verstorende zaken. Politie erbij, papieren ingevuld, en verder onderweg.
Dinsdag toch de baan opgegaan, nadat Britt in de ochtend instructie had gehad van een Schotse instructeur en zelf had gereden (met mij als passagier in een 4-tal rondjes, ze deed het heel goed overigens :agree
. Iets voor 12 deed ik mijn eerste rondjes, stuk of 4, toen ging de baan dicht (elk uur voor 5 minuutjes). Ik kwam binnen en ging om 12 uur weer naar buiten. In mijn 3e ronde kwam ik Eau Rouge 5 a 10 km/u harder in dan de rondes ervoor, geen probleem op zich maar midden in de bocht brak de auto uit en spinde met de klok mee een halve slag, richting de bandenstapel aan de rechterkant. In een schietgebedje hoopte ik nog dat ie de bandenstapel met de achterkant zou raken, maar helaas.
De auto liep veel harder dan de vorige keren, door de vermogenstoename die de K&N CAI bracht verloor ik minder snelheid door Eau Rouge, misschien had dit er ook mee te maken?
Nog geen 20 minuten later ging weer iemand iets verderop de mist in, door koelvloeistof dat daar lag (niet uit mijn auto). Dat veroorzaakte dat een andere opkomende auto ook de controle verloor en uiteindelijk toch tegen de eerste aanbotste.
Of mijn ongeluk ook met enige gladheid te maken had weet ik niet, maar toen de opruimdienst na het tweede incident bezig was hebben ze heel Eau Rouge schoongemaakt, vanaf het entry point tot voorbij het uitkomen Radillion en een stuk de Kemmel straight op.
Ik was daar om mijn rijvaardigheid te verbeteren en mijn hobby veilig te beoefenen, helaas is er altijd een risico daarbij. Ik had daarvoor 6 circuitdagen gedaan in 2 jaar tijd (3 x Spa, 2 Zandvoort) zonder enige schade whatsoever, de 7e dag ging er iets fout.
Toch ben ik van mening dat dit de enige manier is om serieus met snelle wagens bezig te zijn. Was ik met deze snelheden op de openbare weg van de weg geraakt weet ik nog niet of wij het hadden overleefd. De bandenstapel heeft heel goed werk geleverd, en de marshals stonden binnen 20 seconden naast ons, de dokter was er binnen een paar minuten.
Sta ik later mijn wielen te verwisselen voor het setje zonder schade, breekt de slotmoer af terwijl het wiel er nog op zit!
"When it rains, it pours" zeggen ze in het Engels
Van achteren aangereden op maandag op weg naar onze verblijfplaats in de buurt van Spa. Meneertje in zijn Nissan pathfinder met bullbars dacht even van achter en voorbij Marcello's auto in het ruime gat te springen dat Marcello tussen onze auto's had gelaten zoals het hoort. Alleen blik en plastic schade, kofferklep, bumper, e.d. maar geen wegligging verstorende zaken. Politie erbij, papieren ingevuld, en verder onderweg.
Dinsdag toch de baan opgegaan, nadat Britt in de ochtend instructie had gehad van een Schotse instructeur en zelf had gereden (met mij als passagier in een 4-tal rondjes, ze deed het heel goed overigens :agree :) . Iets voor 12 deed ik mijn eerste rondjes, stuk of 4, toen ging de baan dicht (elk uur voor 5 minuutjes). Ik kwam binnen en ging om 12 uur weer naar buiten. In mijn 3e ronde kwam ik Eau Rouge 5 a 10 km/u harder in dan de rondes ervoor, geen probleem op zich maar midden in de bocht brak de auto uit en spinde met de klok mee een halve slag, richting de bandenstapel aan de rechterkant. In een schietgebedje hoopte ik nog dat ie de bandenstapel met de achterkant zou raken, maar helaas.
De auto liep veel harder dan de vorige keren, door de vermogenstoename die de K&N CAI bracht verloor ik minder snelheid door Eau Rouge, misschien had dit er ook mee te maken?
Nog geen 20 minuten later ging weer iemand iets verderop de mist in, door koelvloeistof dat daar lag (niet uit mijn auto). Dat veroorzaakte dat een andere opkomende auto ook de controle verloor en uiteindelijk toch tegen de eerste aanbotste.
Of mijn ongeluk ook met enige gladheid te maken had weet ik niet, maar toen de opruimdienst na het tweede incident bezig was hebben ze heel Eau Rouge schoongemaakt, vanaf het entry point tot voorbij het uitkomen Radillion en een stuk de Kemmel straight op.
Ik was daar om mijn rijvaardigheid te verbeteren en mijn hobby veilig te beoefenen, helaas is er altijd een risico daarbij. Ik had daarvoor 6 circuitdagen gedaan in 2 jaar tijd (3 x Spa, 2 Zandvoort) zonder enige schade whatsoever, de 7e dag ging er iets fout.
Toch ben ik van mening dat dit de enige manier is om serieus met snelle wagens bezig te zijn. Was ik met deze snelheden op de openbare weg van de weg geraakt weet ik nog niet of wij het hadden overleefd. De bandenstapel heeft heel goed werk geleverd, en de marshals stonden binnen 20 seconden naast ons, de dokter was er binnen een paar minuten.
Sta ik later mijn wielen te verwisselen voor het setje zonder schade, breekt de slotmoer af terwijl het wiel er nog op zit!
"When it rains, it pours" zeggen ze in het Engels