Keiharde waarschuwing gehad van de ring.

Post a reply

Smilies
:congratulatory: :boxing: :blue: :black_eyed: :bi_polo: :biggrin: :biggrin-new: :beguiled: :bee: :beaten: :barbershop_quartet_ :bull_head: :butterfly: :confusion: :confused-new: :concern: :cold: :cocksure: :chuncky: :cheerful: :chargrined: :cat: :calm: :apthy: :applouse: :apple: :apathy: :02.47-tranquillity: :05.18-flustered: :abnormal: :acne: :adjoint: :adoration: :afro: :applause: :apologetic: :anonymous: :angel: :ambivalence: :) :D ;) :p :cool: :rolleyes: :o :confused: :( :mad:
View more smilies

BBCode is ON
[img] is ON
[url] is ON
Smilies are ON

Topic review
   

Expand view Topic review: Keiharde waarschuwing gehad van de ring.

by IvoG » Sun Sep 03, 2006 3:48 pm

Indien niet ontwikkeld zeker daar verder doorontwikkeld!

by Gaskleppie » Sun Sep 03, 2006 8:19 am

Een ITR ligt echt heel goed op de ring! Het lijkt soms wel of hij daar ontwikkeld is!

by wilco » Sat Sep 02, 2006 6:44 pm

Zal het topic even wakkerschudden ......ben dus afgelopen week de gehele week in Duitsland vertoeft en heb een paar rondjes s 'avonds kunnen rijden , moet wel zeggen doordeweeks s'avonds is het rustiger.
Maar nu toch eens de ITR kunnen voelen op de Ring , en ik moet zeggen het verraste me wat ik uit het onderstel kon halen , ook de RE050A XL gaven geen krimp , geen gejank/gekrijs etc...continue vloeiende grip en bij iets overstuur goed corrigeerbaar.

De ITR reageerde heel anders als de Subaru waar ik mee de laatste keer op de Ring was en ik had zelf het idee dat ik met ITR later kon remmen (ondanks de 4=pots klauwen van de Sub.) en beter kon insturen maar bij de bochten uitkomen mis je gewoon het koppel van je NA 1.8.
Voor de rest heb ik toch zeker 2 rondjes kunnen rijden zonder last te hebben gehad van Fading op de OEM blokken/schijf combinatie.
Maar omdat ik toch wat huiverig was voordat dit ging gebeuren heb ik toch besloten om de overige ronden even te laten zitten voor wat het was en eerst alles te vervangen voor degelijker materiaal.

De overige ronden pak ik mee als de rest goed is , voor de rest superleuke ronden kunnen rijden 8)

by HondArd » Mon Sep 26, 2005 12:04 pm

Ik kan me de kritiek van Ivo op de Ring wel voorstellen. Feit is dat er op de Nordschleife sinds het bijna-dodelijke ongeval van Niki Lauda geen GP-F1 meer gereden is, en dat ligt niet alleen aan de enorme lengte van de baan. Op Spa-Francorchamps worden ze nog wel gereden en daar voeren ze regelmatig aanpassingen door om het qua veiligheid up-2-date te houden. Plus de rondjes zijn op Spa-Francorchamps korter (bijna 7 kilometer is anders nog steeds een flink stuk), dus je komt dezelfde bochten sneller weer tegen waardoor je sneller van je fouten uit het voorgaande rondje kunt leren. Op de Ring duurt dat net even wat langer.

by Gaskleppie » Mon Sep 26, 2005 5:56 am

De drukte was idd voor een groot deel de zondag. Zaterdag kon men niet rijden dus was het extra druk. Je zou idd doordeweeks moeten gaan rijden voor een paar rustige rondjes.
Gek genoeg kom ik, in een rondje waarbij je dik in de rij hebt gestaan om erop te mogen, niet veel andere tegen die ik inhaal of door ingehaald wordt.
Ik rij nu met een gemiddelde wat de meeste met wat ervaring rijden en dan kom je elkaar bijna niet meer tegen.

Blijft kicke om porsches en M3's in te halen!! hahaha

by IvoG » Sun Sep 25, 2005 10:06 pm

Ik hoef niet langer door de bocht, hier heb ik een uitgesproken mening over.

Andere banen hebben ook hun valkuilen en gevaren, maar dan is hulp niet 11 km ver verwijderd. :idea:

by HondArd » Sun Sep 25, 2005 10:05 pm

IvoG wrote:Waarom ben ik nou niet verrast? :roll:

Ring = Geen marge voor maken fouten
Mensen = maken fouten
Ring = geen marge voor mensen :idea:

Lijkt wel een beetje op de tekst: Girls are evil. En dan vervolgens een hele wiskundige uitleg waarom de stelling klopt.

btw, lag de drukte op de Ring niet aan het feit dat het een zondag was? Is het dan op een doordeweekse dag niet iets rustiger?

by Gaskleppie » Sun Sep 25, 2005 9:49 pm

De schade viel mee. Karterpan open gescheurd over de curbs en een bandje naast de velg.

Over Swedenkreuz had ik hem niet gewaarschuwd. Maar we hebben het wel over de gevaren gehad. Maar een corsa 1.2 kon toch niet hard volgens hem. Dat is dan ook de enige reden geweest waarom hij de vangrail niet haalde ;)


@ Ivo,
Wat ben je weer lekker kort door de bocht.
De ring is gewoon een ontiegelijke ruige baan! Je rijd daar idd erg dicht op de vangrail en er kan altijd wat gebeuren waar snel schade bij komt kijken.
De kick om daar hard te gaan is groter dan welke andere baan dan ook!
En op andere banen kan het nog veel harder fout gaan. Op Spa staat de vangrail bij de busstop ook tegen de baan aan. Net als bij La-source en bij Eau-Rouge. Als je er daar af gaat hang je net zo hoog in de hekken als op de ring!

by IvoG » Sun Sep 25, 2005 9:17 pm

Waarom ben ik nou niet verrast? :roll:

Ring = Geen marge voor maken fouten
Mensen = maken fouten
Ring = geen marge voor mensen :idea:

by Voodoo » Sun Sep 25, 2005 8:50 pm

Maar liep het wel goed af met die gozer Frank? Of moest ie zijn auto afvoeren naar de junkyard? :shock:

by slydawg » Sun Sep 25, 2005 6:22 pm

Had je em dan niet gewaarschuwd wat er met mij was gebeurd of wist ie het beter?

Kan me ook voorstellen dat het voor de gevorderde rijders gevaarlijk kan worden met onervaren rijders op de baan.

by HONDA » Sun Sep 25, 2005 5:56 pm

Ik zei het je al aan de telefoon, de ring is slachtoffer van haar eigen succes.

by Gaskleppie » Sun Sep 25, 2005 5:49 pm

Vandaag weer een dagje ring gedaan.

Het was weer goed raak! Veel te veel schade is er weer gereden. Ook weer in de zelfde bocht waar Slydawg eraf ging was het weer bingo. Die gozer die daar eruit vloog had notabene met me meegereden bij m'n eerste rondje! Ik vond het al een beetje een beterweter........

Toen het begon te regenen was het helemaal raak. Ik heb m''n 3 rondjes maar afgemaakt en weer naar huis gegaan. Het wordt er echt veel te druk met onervaren lui. Beetje jammer...

by HondArd » Sun Sep 25, 2005 3:24 pm

Klinkt aanlokkelijk Ivo, dat meerijden met iemand. Ik denk wel dat het er dit jaar niet meer van gaat komen.

by IvoG » Sat Sep 24, 2005 11:25 pm

Helemaal mee eens. Ard, je ATR is juist een goede wagen om mee te beginnen. Juist omdat je weet dat je daar zuinig op moet zijn, ga je geen gekke dingen doen en bouw je het rustig op. En mocht je het echt niet durven, dan neem je toch gewoon een andere wagen mee? Kom anders gewoon kijken op zo'n dag met je ATR, je gaat met iemand mee en misschien kan je jezelf voor een halve dag inschrijven en het rustig aan doen?

Ik ben zelf helemaal geen gummert, mijn banden, remmen en blokken waarmee ik naar een trackday ga zijn ook dezelfde waar ik weer mee huiswaarts keer. De sleutelwoorden zijn "Smooth Flow" :wink:

by slydawg » Sat Sep 24, 2005 7:33 pm

Idd gewoon jouw eigen tempo, je moet niet proberen om ervaren rijders bij te gaan houden.

by lange bas » Sat Sep 24, 2005 7:15 pm

Maar je hoeft toch niet gelijk je limiet op te zoeken. :?:
Je kan beter (als je twijfelt) iets eerder remmen en later op het gas gaan dan te laat remmen en te vroeg op het pendaaltje trappen. :wink:

by HondArd » Fri Sep 23, 2005 7:03 pm

Thanx Ivo, nu snap ik het. Cirquitrijden lijkt me trouwens wel leuk, maar om te beginnen liever niet met mijn ATR.

by IvoG » Fri Sep 23, 2005 6:06 pm

Kijk Ard, het zit zo: op de open pitlane dagen willen ze zoveel mogelijk mensen die niet moeite hebben met de snelheidsverschillen tussen zichzelf als beginners en andere verder gevorderde rijders. Dat houdt in zowel voor je eigen gevoel als voor hoe je ermee omgaat, kijk je wel goed uit je doppen, laat je snellere gasten langs, etc.

Gaat dat niet voor je op dan zijn dagen met sessies veel beter geschikt, daar rijdt men in sessies ingedeeld op ervaring en kunnen.

Nu is het zo dat op Spa erg veel ruimte is om in te halen, en als je van te voren aangeeft dat het je eerste keer is dan krijg je een extra aantal tips na de algemene briefing. Desgewenst gaat iemand van de organisatie mee om je het een en ander uit te leggen / laten zien.

En ik kan als clublid en regelmatige klant voor jullie pleiten als het echt nodig mocht zijn. :lol:

by Gaskleppie » Fri Sep 23, 2005 4:21 pm

Je mag daar wel rijden zonder ervaring. Al is met natuurlijk "wel ervaring" aan te bevelen.

Top